מבוא לשיווק דיגיטלי חלק א'

 

שיווק דיגיטלי הינו שימוש באינטרנט לצורך שיווק, מיתוג, פרסום וקידום מכירות של מוצרים, שירותים ורעיונות.

אתר אינטרנט/ דף נחיתה /דף עסקי

רוב הפעילות הדיגיטלית מטרתה להניע לקוחות אל העסק הוירטואלי שלנו אשר דרכו בסופו של דבר הם יבצעו את הקנייה שלהם או יצרו קשר על מנת לבצע קנייה.

היום עסקים רבים משתמשים באתרי אינטרנט ודפים עסקים בפייסבוק כחנות של העסק שלהם בעולם הדיגיטל. כמובן שיש מגוון
פלטפורמות שונות אך הבולטים ביותר הם דפים עסקים, דפי נחיתה ואתרי אינטרנט.

אתר: דף אינטרנט שיושב על דומיין ששייך לנו כדוגמה: www.senkler.co.il
יתרונות: ניתן לעשות בו כל דבר שנרצה (חנות וירטואלית, בלוג, אתר תדמיתי וכו..)
חסרונות: עלות יקרה יחסית (הקמה חד פעמית + אחזקה חודשית באופן קבוע)

דף עסקי בפייסבוק: היום הרבה עסקים מוותרים אל אתרי אינטרנט משל עצמם בגלל העלות הגבוהה יחסית לתחזוקתם ועוברים לפלטפורמת הפייסבוק כבסיס העיקרי שלהם. דף עסקי נותן לבעל העסק פלטפורמה טובה להצגת העסק שלו באופן דינמי עם פתרונות שונים למענה הצרכנים והלקוחות החדשים של העסק.
יתרונות: עלות חינמית, מגוון פתרונות עסקים פשוטים לתפעול
חסרונות: אין אפשרות לעצב ולהכניס כל דבר שנרצה (עבודה על פלטפורמה אחידה לכולם)

דף נחיתה: זהו פתרון ביניים בין אתר לדף עסקי, דפי נחיתה מיועדים לרוב למטרת השגת לידים (פרטים של אנשים) על מנת לבצע מכירה, כמו כן ישנם דפי נחיתה שהמכירה כבר מתבצעת בדף עצמו.
יתרונות: עלות זולה יותר מאשר בניית אתר ואפשרויות התאמה אישית לצרכי העסק.
חסרונות: מכיל מידע מועט יחסית אודות העסק ולכן יוצר בעייתיות מסויימת.

פייסבוק
הרשת החברתית הגדולה בעולם!
– 4 מיליארד משתמשים
– 5 מיליון משתמשים בישראל

רשת פייסבוק מתאפיינת בקישור הווירטואלי בין אנשים. במקור, מטרת הרשת הייתה לקשר וירטואלית בין סטודנטים, אך כאשר הרשת נפתחה לציבור הרחב, הפכה לרשת תקשורת בין בני משפחה, עובדים ועוד.
השימוש ברשת פייסבוק הוא חינם, כשרווחי החברה נצברים ממכירת פרסומות המותאמות לפרופיל המשתמש.

גוגל
מנוע החיפוש הפופולרי ביותר ברשת
– מדי יום ישנם מאות מיליוני מבקרים השולחים כ-3 מיליארד בקשות למציאת תוכן
– נתח שימוש כולל של 87%, ולמעלה מ-94% בישראל

בניגוד לנהוג בתעשיית האינטרנט, דף הבית של גוגל מעוצב בפשטות ומורכב מהלוגו של גוגל, תיבת החיפוש ועוד מספר אלמנטים טקסטואליים. באופן דומה, המודעות הפרסומיות בדף תוצאות החיפוש מעוצבות בסגנון מינימליסטי, עם זאת ניתן למצוא פרסומות באנרים של גוגל בכל רחבי הרשת אשר מציגות תוכן פרסומי בצורה רגילה.

יוטיוב
האתר השני הנצפה ביותר באינטרנט ברחבי העולם אחרי Google והשלישי הנצפה ביותר בישראל
– 80% מהסרטונים שמוטמעים באתרים אחרים ובבלוגים פרטיים הם סרטונים שהועלו ל־YouTube
– יותר ממיליארד משתמשים

באתר יש אפשרות חיפוש פנימי הבנויה על מנוע החיפוש של גוגל. כמו כן חברת גוגל מפעילה מנוע חיפוש בשם גוגל וידאו שחלק גדול מהתוצאות המתקבלות באמצעותו הן מ-YouTube.
Youtube כיום מהווה חלק מתרבות האינטרנט בחברה המודרנית. סרטונים רבים נצפים בכל העולם וזוכים לפופולריות רבה שאף חוצה את גבולות האינטרנט ומגיעה לתקשורת המיינסטרים הכתובה והמשודרת.

אינסטגרם
אפליקציית שיתוף תמונות
– 300 מיליון משתמשים פעילים בכל חודש
– 40% מהמשתמשים באינסטגרם הם צעירים בגילאי 16-24
– סקרים בקרב בני נוער גילו כי 30% מבני הנוער מציינים את האינסטגרם כרשת החברתית הראשית והמועדפת עליהם

היישום מאפשר למשתמש לצלם תמונות ולאחר מכן לשתף אותן ברשתות החברתיות וכן "לעקוב" אחרי משתמשים אחרים באמצעות הרשת החברתית של אינסטגרם, שם ניתן לצפות ולהגיב על פוסטים של אחרים.

וויז / אאוטבריין / לינקדין / טוויטר / וואטסאפ
רשתות חברתיות נוספות
וויז – אפליקצית ניווט חברתית
אאוטבריין – פרסומות באתרי חדשות
לינקדין – רשת חברתית עסקית
טוויטר – רשת חברתית בסגנון פייסבוק
וואטסאפ – תוכנה לשליחת מסרונים

כתיבת תגובה