כיצד ליצור קהלי יעד ולהקים קמפיין ממומן

אחד היתרונות הבולטים ביותר של הפרסום בפייסבוק הוא עניין המיקוד, כאשר אנו ניגשים לפרסם בתשלום פייסבוק מאפשרת לנו למקד את הפרסומות לרמות רזולוציה מאוד ספציפיות ועל ידי כך למקסם את האפקטיביות של הפרסמות שלנו.

אפשרויות המיקוד הם מגוונות ושונות וניתן לעשות חתכים שונים בין קהלים שונים.
אפשרויות המיקוד הינם: גיל, מין, העדפה מינית, מקום מגורים, מקומות שהיו בהם לאחרונה, תחומי עניין, חברים של העמוד וחברים של חברים, מצב משפחתי, רמת השכלה, התנהגויות שונות, קהלים מותאים אישית (טלפונים, מיילים, לוקה לייק), אנשים שהיו באינטרקציה עם העמוד שלי רימרקטינג ועוד.

ככל שנמקד את קהל היעד בצורה יותר נכונה לעסק שלנו ככה הפרסומת שלנו תהיה יותר אפקטיבית.
לכן לפני שניגש לפרסום ננסה קודם להבין מי הוא קהל שיהיה יותר רלוונטי לעסק שלנו ועל ידי כך נבנה את הקהל.
לדוגמה:
עסק לביגוד ספורט שנמצא בתל אביב: יפרסם לגברים ונשים שגרים בתל אביב בגילאי 16-40 שתחומי העניין שלהם זה ספורט וכושר.
עסק למכירות ציוד לבעלי חיים בחולון: יפרסם לגברים ונשים בגילאי 24+ שגרים בחולון ושתחומי העניין שלהם זה בעלי חיים.
עסק שמוכר תכשיטים מהבית ברחובות: יפרסם לנשים בגילאי 18+ שגרות ברחובות והסביבה ותחומי העניין שלהם קשורים לאופנה ותכשיטים.

כללים מנחים במיקוד קהל:
אחרי שהבנו את רמת הרזולוציה שאליה אנו יכולים לרדת, נצטרך עכשיו לחשוב ולנסות להבין מי הוא הקהל יעד שהכי מתאים לנו.
כאשר נמקד לנו את הקהל על ידי סינון ראשוני נוכל בעצם לחסוך לעצמנו הרבה כסף בקידום אופטימאלי.

כלל ראשון – מיקוד לאנשים שהסיכוי שהם יקנו את המוצר שלנו הוא הגדול ביותר.
עסק לצילום תינוקות שהנמצא בחולון, על פניו יכול לבוא ולומר שהוא רוצה להגיע לכל הורה לתינוק במדינת ישראל כי כולם רלוונטים אליו, יותר מזה הוא יכול לומר שגם הסבא והסבתא רלוונטים כי פעם איזה סבא אחד קנה ממנו חבילת צילום לנכדה החדשה שנולדה לו.
אבל גישה זו לא מנצלת היטב את כספנו, אומנם יכול להיות שהורה מקריית שמונה או סבא וסבתא מחולון יקנו את המוצר שלנו אבל הסיברות לכך היא מאוד נמוכה.
על כן אותו צלם צריך לכוון את הפרסום שלו לאמהות צעירות באזור חולון והסביבה – על ידי כך הוא מעלה את סיכוים שבעקבות הפרסום הוא יצליח לסגור עסקה בכך שהוא ממקד את הפרסום לנשים שרוב הסיכויים יותר יתעניינו במוצר, שהם גם אמהות כמובן כי להם זה הכי קרוב ובסביבה הקרובה אליו כי זה יותר נוח ויותר רווחי (הוצאות דלק וזמן)

כללים מנחים במיקוד קהל:
כלל שני שכדאי לשמור עליו כאשר אנו ניגשים לפרסום ממומן תמיד כדאי שנחשוב על כמה קהלי יעד שונים על מנת שנוכל לבחון איזה קהל יעד נותן לנו תוצאות טובות יותר.

אם ניקח את הדוגמא של הצלם ממקודם נבדוק את קהלי היעד הבאים:
1) אמהות צעירות באזור חולון.
2) אבות צעירים באזור חולון.
3) נשים כללי באזור חולון.

על ידי כך שאנו בוחרים מספר קהלי יעד שונים אנו יכולים לראות בעצם איזה קהל מגיב הכי טוב לפרסומים שלנו ולחזק את התקציב פרסום שלנו עליו, לאחר שזיהינו קהל שהוא טוב ניתן גם אותו לחלק לתת קהלים נוספים, לדוגמא: אם הגענו להבנה שהקהל של אמהות צעירות הוא הכי רלוונטי לנו נוכל לחלק אותו בצורה הבאה:
1) אמהות צעירות בחולון
2) אמהות צעירות מהסביבה (ראשון, אזור, רחובות, יבנה וכו)
3) חברות של חברות בעמוד שלנו שהם גם אמהות צעירות וגרות בסביבה

גם כאן אחרי שהגענו לקהל חזק יותר נוכל לבוא שוב ולעשות מיקוד שונה על הקהל הטוב ביותר.
תהליך זה נקרא אופטימזציה.

כתיבת תגובה